- REVELL 39604 KLEJ Z IGŁĄ 25g CONTACTA
- MODEL COLOR 169 BLACK 70950
- VALLEJO 28012 PRIMER BLACK SPRAY (podkład czarny) 400ml
- MIRAGE 100063 Zestaw Pędzli Standard [4 pędzle: 00; 0; 1; 2 / włosie syntetyczne]
- TAMIYA 87038 KLEJ EXTRA THIN 40ml
- VALLEJO 71199 AIRBRUSH CLEANER 200ml
- VALLEJO 28011 PRIMER GREY SPRAY (podkład szary) 400ml
- PĘDZEL MIRAGE 100002 NATURAL nr 5/0 (włosie naturalne)
- VALLEJO 28010 PRIMER WHITE SPRAY (podkład biały) 400ml
- MODEL COLOR 001 WHITE 70951
- MIRAGE 100001 Modelers Pipette (set of 5pcs) + 1 pcs FREE
- MIRAGE 100066 SANDING STICK SET [8 grades]
MIRAGE 500602 1:500 M/S BATORY [Passenger-General Cargo Ship]
Description
Plastikowy model do sklejania w skali.
Do sklejenia modelu potrzebne będą NARZĘDZIA:
- do wycinania np.: cążki, nożyk
- do ścierania nadlewek plastiku po wycięciu np.: pilniczek, papier ścierny
- do klejenia / składania drobnych elementów: pęseta,
- do dokładnego malowania: taśmy maskujące
- do utrzymania porządku: mata modelarska
- do przechowywania: gablotka
MS Batory to polski statek pasażerki, transatlantyk, który został zwodowany we włoskiej stoczni Cantieri Riuniti dell’ Adriatico w Monfalcone w lipcu 1935 roku ,a wszedł do służby w marynarce polskiej w kwietniu 1936 roku.
MS Batory miał wyporność brutto w chwili wodowania ok. 14.300 ton, a jego długość całkowita wynosiła 160,4 m przy szerokości 21,6 metrów.
Prędkość maksymalna wynosiła do 19-20 węzłów.
MS Batory został zaprojektowany i zwodowany w związku ze zmianą założeń biznesowych polskich linii żeglugowych PTTO, które w II połowie lat 30. XX wieku postanowiły zmienić charakter swoich rejsów w kierunku północnoamerykańskim z przewozu emigrantów na przewóz turystów.
Ponadto, statki obsługujące tę linię (np. SS Kościuszko) były już coraz bardziej wyeksploatowane i przestarzałe. W 1932 roku zapadła decyzja o budowie dwóch nowych jednostek (MS Batory i bliźniaczego MS Piłsudski), a budowę zlecono włoskiej stoczni Cantieri Riuniti dell’ Adriatico.
MS Batory, po wcieleniu do służby był jednym z najbardziej luksusowych i najnowocześniejszych statków pasażerskich w polskiej marynarce, a nad projektem wnętrz kajut i przestrzeni dbali wybitni polscy artyści owego czasu.
W okresie 1936-1939 MS Batory pełnił służbę na kierunku północnoamerykańskim na linii Gdynia-Nowy Jork. W chwili wybuchu II wojny światowej statek znajdował się na północnym Atlantyku, a od 5 grudnia 1939 r. znajdował się pod komendą dowództwa Royal Navy.
Statek stosunkowo szybko uzbrojono oraz dostosowano do pełnienia roli wojskowego transportowca. W toku wojny uczestniczył jak chociażby ewakuacja wojsk alianckich z Francji w czerwcu 1940 roku, desanty wojsk sprzymierzonych w Afryce Północnej w 1942-1943 roku czy współudział w lądowaniu wojsk Wolnych Francuzów w południowej Francji w sierpniu 1944 roku.
MS Batory często również brał udział w przerzucaniu sił i środków z Ameryki Północnej do Wielkiej Brytanii. Jednostka szczęśliwie przetrwała wojnę i w 1946 r. został skierowana do Antwerpii gdzie przywrócono mu jego cywilny charakter. Od 1951 r. stał się własnością Polskich Linii Oceanicznych, w których służył jako statek pasażerski do 1969 roku.