- REVELL 39604 KLEJ Z IGŁĄ 25g CONTACTA
- MODEL COLOR 169 BLACK 70950
- VALLEJO 28012 PRIMER BLACK SPRAY (podkład czarny) 400ml
- MIRAGE 100063 Zestaw Pędzli Standard [4 pędzle: 00; 0; 1; 2 / włosie syntetyczne]
- TAMIYA 87038 KLEJ EXTRA THIN 40ml
- VALLEJO 71199 AIRBRUSH CLEANER 200ml
- VALLEJO 28011 PRIMER GREY SPRAY (podkład szary) 400ml
- PĘDZEL MIRAGE 100002 NATURAL nr 5/0 (włosie naturalne)
- VALLEJO 28010 PRIMER WHITE SPRAY (podkład biały) 400ml
- MODEL COLOR 001 WHITE 70951
- MIRAGE 100001 Modelers Pipette (set of 5pcs) + 1 pcs FREE
- MIRAGE 100066 SANDING STICK SET [8 grades]
REVELL 03904 1:72 F-104G STARFIGHTER
Description
Lockheed F-104 Starfighter to amerykański naddźwiękowy samolot myśliwski przechwytujący oraz myśliwsko-bombowy.
F-104 jest owocem doświadczeń amerykańskich wyniesionych z wojny koreańskiej, w czasie której większość zwycięstw powietrznych odnoszono w wyniku jednego, zaskakującego uderzenia.
To z kolei sprawiało, że nowy myśliwiec USAAF powinien być przede wszystkim szybki i cechować się znaczną prędkocią wznoszenia.
Jest to również odbicie koncepcji samolotu-pocisku z człowiekiem na pokładzie, która funkcjonowała także w lotnictwie sowieckim i brytyjskim w drugiej połowie lat 50 i na początku lat 60.
Oblot prototypu, którego twórcą był Clarence "Kelly" Johnson, miał miejsce 7 lutego 1954 roku, a wejcie do jednostek liniowych rozpoczęło się w 1958 roku.
Seryjny samolot był napędzany silnikiem turboodrzutowym z dopalaczem General Electric J79, posiadał cienkie, trapezowe skrzydła oraz radar R21G/H. F-104 był produkowany w kilku wersjach.
Podstawowa to F-104A, pełniąca rolę samolotu myliwskiego oraz F-104C, czyli samolot myśliwsko-bombowy.
Kolejne wersje były przede wszystkim produkowane na eksport. F-104G, z mocniejszym silnikiem J79-GE-11 oraz ulepszoną awioniką trafił do Niemiec, CF-104 to licencyjna wersja F-104G, ale z silnikiem J79-OEL-7, produkowana w Kanadzie, F-104S to samolot produkowany we Włoszech na licencji z silnikiem J79-GE-19.
Wreszcie F-104J był produkowany na potrzeby sił powietrznych Japonii z silnikiem J79-IHI-11A w zakładach Mitsubishi.
Samolotem przeznaczonym do szkolenia pilotów oblatywaczy był z kolei NF-104 Rocket Starfighter. F-104 był samolotem niesamowicie trudnym w pilotażu i niewybaczającym błędów.
Uległ bardzo wielu katastrofom-w samym tylko lotnictwie kanadyjskim z 238 samolotów F-104 katastrofom uległo 110 maszyn!
Dane techniczne (wersja F-104G):
prędkość maksymalna: 2137 km/h,
prędkość wznoszenia: max. 254 m/s,
pułap maksymalny 27400 m,
zasięg maksymalny: 2920 km,
uzbrojenie: stałe-jedno działko sześciolufowe M61A-1 kal.20mm,
podwieszane-do 1814 kg ładunku.