- REVELL 39604 KLEJ Z IGŁĄ 25g CONTACTA
- MODEL COLOR 169 BLACK 70950
- VALLEJO 28012 PRIMER BLACK SPRAY (podkład czarny) 400ml
- MIRAGE 100063 Zestaw Pędzli Standard [4 pędzle: 00; 0; 1; 2 / włosie syntetyczne]
- TAMIYA 87038 KLEJ EXTRA THIN 40ml
- VALLEJO 71199 AIRBRUSH CLEANER 200ml
- VALLEJO 28011 PRIMER GREY SPRAY (podkład szary) 400ml
- VALLEJO 28010 PRIMER WHITE SPRAY (podkład biały) 400ml
- PĘDZEL MIRAGE 100002 NATURAL nr 5/0 (włosie naturalne)
- MODEL COLOR 001 WHITE 70951
- MIRAGE 100001 Modelers Pipette (set of 5pcs) + 1 pcs FREE
- MIRAGE 100066 SANDING STICK SET [8 grades]
REVELL 03919 1:32 DASSAULT MIRAGE III E/RD/O
Description
Dassault Mirage III/5/50 to francuski, jednosilnikowy samolot myśliwsko-szturmowy z płatem w układzie delta, bez usterzenia poziomego.
Pod koniec 1955 roku firma Dassault przystąpiła do budowy pojedynczego prototypu, w którym zachowano skrzydło delta połączone z powiększonym kadłubem mogącym pomieścić jeden silnik SNECMA Atar 101G1.
Powstały w ten sposób Mirage III-001 został oblatany 17 listopada 1956 roku, by już po dwóch miesiącach osiągać w locie prędkość 1,52Ma.
Zastosowanie ręcznie sterowanych stożków w stałych wlotach bocznych oraz silnika Atar 101G2 o ciągu zwiększonym do 4490kg, pozwoliło zwiększyć prędkość do 1,65Ma, a później przez użycie rakietowego przyspieszacza SERP - do 1,8Ma.
By uzyskać jak największą prędkość Dassault zmodyfikował skrzydło i po pierwszym oblocie 12 maja 1958 roku Mirage IIIA osiągnął z dodatkowym silnikiem rakietowym prędkość 2,2Ma.
Doprowadziło to do uruchomienia produkcji dwumiejscowej wersji treningowej z miejscami w tandem Mirage IIIB i jednomiejscowego myśliwca przechwytującego Mirage IIIC.
Ta ostatnia wersja miała zabudowany radar Cyrano AI, a dwa działka kalibru 30mm mogły być wspierane przez pociski rakietowe klasy powietrze-powietrze Matra R.530 lub AIM-9 Sidewinder.
Następną ważną wersją był myśliwsko-bombowy Mirage IIIE dalekiego zasięgu, z silnikiem Atar 9C zabudowanym w nieco przedłużonym kadłubie.
Wersja ta miała zabudowany radar Cyrano II, który w połączeniu z radarem Dopplera i układem nawigacyjnym TACAN pozwalał przeprowadzić atak na małej wysokoci bez widzialności celu w każdych warunkach atmosferycznych.
Programy modyfikacyjne Mirage III ( oraz pochodnych V i 50 ) zawierają zabudowę nowoczesnych układów nawigacyjnych, sterowania uzbrojeniem i przystosowania do nowoczesnych typów uzbrojenia.
Drugim obszarem modyfikacji jest zabudowa silników Atar 9K-50 o ciągu większym o około 20%, przystosowanie do scentralizowanego tankowania pod ciśnieniem i uzupełniania paliwa w czasie lotu, zabudowa foteli katapultowych klasy zero-zero, polepszenie widzialności z kabiny, instalacja przednich powierzchni sterowych podnoszących manewrowość w walce powietrznej, przystosowanie do przenoszenia zasobników np. do walki elektronicznej, laserowego oznaczania celów, rozpoznania czy zobrazowania celów w podczerwieni.