- REVELL 39604 KLEJ Z IGŁĄ 25g CONTACTA
- MODEL COLOR 169 BLACK 70950
- VALLEJO 28012 PRIMER BLACK SPRAY (podkład czarny) 400ml
- MIRAGE 100063 Zestaw Pędzli Standard [4 pędzle: 00; 0; 1; 2 / włosie syntetyczne]
- TAMIYA 87038 KLEJ EXTRA THIN 40ml
- VALLEJO 71199 AIRBRUSH CLEANER 200ml
- VALLEJO 28011 PRIMER GREY SPRAY (podkład szary) 400ml
- VALLEJO 28010 PRIMER WHITE SPRAY (podkład biały) 400ml
- PĘDZEL MIRAGE 100002 NATURAL nr 5/0 (włosie naturalne)
- MODEL COLOR 001 WHITE 70951
- MIRAGE 100001 Modelers Pipette (set of 5pcs) + 1 pcs FREE
- MIRAGE 100066 SANDING STICK SET [8 grades]
REVELL 04300 1:72 Avro Lancaster Mk.I/III
Description
Plastikowy model do sklejania w skali. Zestaw NIE zawiera kleju, narzędzi, farb ani pędzelka.
Do sklejenia modelu potrzebne będą NARZĘDZIA i FARBY modelarskie (akrylowe lub emalia):
- do wycinania np.: cążki, nożyk
- do ścierania nadlewek plastiku po wycięciu np.: pilniczek, papier ścierny
- do klejenia / składania drobnych elementów: pęseta, klej modelarski
- do dokładnego malowania: taśmy maskujące, pędzle (szerszy do większych powierzchni i wąski do detali)
- do utrzymania porządku: mata modelarska
- do przechowywania: gablotka
OPIS MODELU:
Avro Lancaster to brytyjski, czterosilnikowy, bombowiec strategiczny o konstrukcji metalowej w układzie średniopłata z okresu II wojny światowej.
Oblot prototypu miał miejsce w styczniu 1941 i w tym samym roku ruszyła produkcja seryjna.
Podstawą do stworzenia Lancastera był samolot Avro Manchester. Jako napęd służyły min. cztery silniki widlaste Rolls-Royce Merlin XX o mocy 1280KM każdy (Mk.I) lub silniki Bristol Hercules VI o mocy1737Km każdy, chociaż wykorzystywano też inne silniki.
Produkcja seryjna odbywała się w zakładach Avro, Metropolitan-Vickers, Armstrong Whitworth, Vickers Armstrong oraz Victoria Aircraft i do początku 1946 roku, zakończyła się wytworzeniem 7377 samolotów.
Powstały cztery główne wersje Avro Lancaster (Mk.I, Mk.II, Mk.III oraz Mk.X), które zewnętrznie były podobne do siebie. Avro Lancaster był podstawowym bombowcem strategicznym RAF, a jednocześnie zdobył sobie opinię najlepszego.
Był łatwy w pilotażu, miał duży udwig oraz cechował się dużą żywotnocią konstrukcji. Zdarzało się, że bombowiec był w stanie wykonać misję i wrócić do bazy, nawet pomimo awarii jednego silnika.
Samoloty weszły do służby w grudniu 1941 roku i służyły w końca wojny, wykonując przede wszystkim zadania bombardowania strategicznego.
To Lancastery z 617 Dywizjonu Bombowego RAF zostały w maju 1943 roku użyte do uszkodzenia zapór wodnych w Zagłębiu Ruhry.
Dane techniczne (wersja Mk.I):
długość: 21,11m,
rozpiętość skrzydeł: 31,09m,
wysokość: 6,25m,
prędkość maksymalna: 456km/h,
zasięg maksymalny: 4073km,
pułap maksymalny 6500m,
uzbrojenie: stałe- 8 karabinów maszynowych Browning kal.7,7mm,
podwieszane-do 6300 kg bomb lub jedna bomba Grand Slam (10000kg) po modyfikacji komory bombowej.