- REVELL 39604 KLEJ Z IGŁĄ 25g CONTACTA
- MODEL COLOR 169 BLACK 70950
- VALLEJO 28012 PRIMER BLACK SPRAY (podkład czarny) 400ml
- MIRAGE 100063 Zestaw Pędzli Standard [4 pędzle: 00; 0; 1; 2 / włosie syntetyczne]
- TAMIYA 87038 KLEJ EXTRA THIN 40ml
- VALLEJO 71199 AIRBRUSH CLEANER 200ml
- VALLEJO 28011 PRIMER GREY SPRAY (podkład szary) 400ml
- PĘDZEL MIRAGE 100002 NATURAL nr 5/0 (włosie naturalne)
- VALLEJO 28010 PRIMER WHITE SPRAY (podkład biały) 400ml
- MODEL COLOR 001 WHITE 70951
- MIRAGE 100001 Modelers Pipette (set of 5pcs) + 1 pcs FREE
- MIRAGE 100066 SANDING STICK SET [8 grades]
AIRFIX 01003B 1:72 Curtiss P-40B Warhawk
Description
Curtiss P-40 Warhawk to amerykański, jednosilnikowy, samolot myśliwsko-szturmowy o konstrukcji metalowej, w układzie dolnopłata z usterzeniem klasycznym. Oblot prototypu miał miejsce w 1938 roku, a produkcja seryjna toczyła się w latach 1938-1944.
Ostatni z rodziny samolotów Hawk - Curtiss P-40 Warhawk był, poza Republic P-47 i North American P-51 Mustang, najliczniej budowanym amerykańskim myśliwcem. W momencie zakończenia produkcji w grudniu 1944 roku liczba maszyn przekroczyła 15000 sztuk.
Rozwój konstrukcji rozpoczął się w 1937 roku, kiedy to prototypowy płatowiec wersji 75 został przystosowany do zabudowy rzędowego silnika Allison V-1710-11 o mocy 1167KM. Samolot stał się pierwszą amerykańską konstrukcją zdolną do lotu z prędkocią ponad 483km/h.
Wersję dla RAF nazwano Tomahawk Mk IIA. Samoloty miały samouszczelniające się zbiorniki paliwa i dwa zabudowane w skrzydle karabiny maszynowe kalibru 7,7mm.
Tomahawk MkIIB posiadały amerykański osprzęt radiowy i były uzbrojone w sześć karabinów maszynowych 7,7mm. Niektóre amerykańskie P-40 zmodernizowano w 1941 roku do zadań rozpoznawczych. Otrzymały one oznaczenie RP-40. W tym samym czasie w zakładach Curtiss trwały prace nad przebudową Hawk 81-A.
Zmiany objęły zabudowę silnika Allison V-1710-39 o mocy 1167KM, zapewniającego stałą moc do wysokoci 3563 metrów, przystosowanie do zabudowy w skrzydle czterech karabinów maszynowych kalibru 12,7mm i montaż węzła podkadłubowego mogącego służyć do przenoszenia jednej bomby o masie 227 kg lub odrzucanego dodatkowego zbiornika paliwa.
Armia USA złożyła we wrześniu 1940 roku zamówienie na te maszyny, przyznając im oznaczenie P-40D. Przez następne trzy lata Curtiss dokładał wszelkich starań, by rozszerzyć możliwości zastosowania P-40, tworząc bardzo liczne nowe wersje samolotu.
Mimo tych wysiłków, osiągi Warhawka były niższe niż współczesnych mu myśliwców alianckich i państw Osi.