Opinie o Nas
Languages

EDUARD 7441 1:72 F6F-3

Availability: out of stock
Price: €10.24 10.24
quantity szt.

product unavailable

add to wish list

Description

EDUARD 7441 1:72 F6F-3

Plastikowy model do sklejania w skali 1:72 z firmy EDUARD.

Zestaw NIE zawiera kleju, narzędzi, farb ani pędzelka.

 

Grumman F6 Hellcat to amerykański, jednosilnikowy myśliwiec pokładowy z okresu II wojny światowej o konstrukcji półskorupkowej, w układzie dolnopłata.

F6 Hellcat powstał jako rozwinięcie udanej konstrukcji F4F. Przy jego projektowaniu wykorzystano 18-miesięczne doświadczenia z działania F4F na Pacyfiku oraz liczne uwagi pilotów walczących na samolotach Wildcat.

Konstrukcyjnie F6 Hellcat przypominał swojego poprzednika z jedną poważną zmianą. Zastosowano układ dolnopłata, co pozwoliło na chowanie podwozia w dolną część centropłata zamiast w kadłub. Zwiększyło to rozstaw kół i stateczność w ruchu na ziemi. Dodatkowo zastosowano opancerzenie kabiny pilota i zwiększono zapas amunicji.

Ocena propozycji Grumman dokonana przez US Navy zaowocowała zamówieniem z czerwca 1941 roku na cztery prototypy - od XF6F-1 do XF6F-4 - każdy z innym zespołem napędowym.

Oblot XF6F-1 odbył się w rok po podpisaniu kontraktu, jednak ze względu na palącą potrzebę wzmocnienia Wildcatów (F4F) do tego samego płatowca zabudowano najmocniejszy z dostępnych silników Pratt-Whitney R-2800-10, dzięki czemu samolot odbył swój następny pierwszy lot, tym razem jako XF6F-3.

Jeszcze zanim odbył się ten drugi oblot, Grumman otrzymał zamówienie na wdrożenie F6F-3 do produkcji jako Hellcat. Na tym etapie podobieństwo F4F i F6F zaprocentowało skróceniem czasu niezbędnego do wdrożenia maszyny do produkcji seryjnej. Oblot pierwszej takiej maszyny odbył się pod koniec 1942 roku, za dostawy na pokład USS Essex zapoczątkowano w styczniu 1943.

W sierpniu tego samego roku dywizjon VF-5 z pokładu USS Yorktown jako pierwszy użył swych Hellcatów przeciw Japończykom. Samolot miał konstrukcję w całoci metalową, łączoną wpuszczanymi nitami, a skrzydła składane końcówki dla ułatwienia hangarowania na pokładzie lotniskowców.

Standardowe uzbrojenie składało się z sześciu karabinów maszynowych kal. 12.7 mm zabudowanych w nosku skrzydła. Kadłub i usterzenie miały klasyczną konstrukcję, różniącą się od F4F tylko wymiarami.

Trójpodporowe podwozie było w całoci chowane za pomocą instalacji hydraulicznej, podobnie jak hak do skracania dobiegu. Przestronna kabina pilota była wyniesiona wysoko nad płaszczyznę skrzydeł.

Produkcja F6 wszystkich wersji przekroczyła 12200 egzemplarzy, a jej intensywność była tak duża, że możliwe było bardzo szybkie zastąpienie nimi użytkowanych do tej pory F4F.

Product reviews (0)

up
Shop is in view mode
View full version of the site
Sklep internetowy Shoper Premium