- MODEL COLOR 169 BLACK 70950
- REVELL 39604 KLEJ Z IGŁĄ 25g CONTACTA
- VALLEJO 28012 PRIMER BLACK SPRAY (podkład czarny) 400ml
- MIRAGE 100063 Zestaw Pędzli Standard [4 pędzle: 00; 0; 1; 2 / włosie syntetyczne]
- TAMIYA 87038 KLEJ EXTRA THIN 40ml
- VALLEJO 28010 PRIMER WHITE SPRAY (podkład biały) 400ml
- VALLEJO 71199 AIRBRUSH CLEANER 200ml
- VALLEJO 28011 PRIMER GREY SPRAY (podkład szary) 400ml
- PĘDZEL MIRAGE 100002 NATURAL nr 5/0 (włosie naturalne)
- MODEL COLOR 001 WHITE 70951
- MIRAGE 100001 Modelers Pipette (set of 5pcs) + 1 pcs FREE
- MIRAGE 100065 Zestaw Pędzli NATURAL [4 pędzle: 00; 0; 1; 2 / włosie naturalne]
EDUARD 82101 1:48 P-51D-5 Mustang
Description
EDUARD 82101 1:48 P-51D-5 Mustang
Plastikowy model do sklejania w skali 1:48 z firmy EDUARD.
Amerykański myśliwiec P-51D-5. Zestaw NIE zawiera kleju, narzędzi, farb ani pędzelka.
OPIS MODELU:
Produkt wyprodukowany w Czechach.
- części plastikowe: Eduard
- Liczba opcji oznaczania: 5
- kalkomanie: Eduard
- Części PE: tak, wstępnie pomalowane
- maska malarska: tak
- części z żywicy: nie
KALKOMANIE w zestawie dla:
- P-51D-5 1/48 - s / n 44-13318, Lt. Płk Thomas L. Hayes Jr., 364. FS, 357. FG, 8. AF, Leiston, Wielka Brytania, sierpień 1944
- P-51D-5 1/48 - s / n 44-13321 George Preddy, 487. FS, 352. FG, 8. AF, Bodney, Wielka Brytania, czerwiec 1944
- P-51D-5 1/48 - s / n 44-13321, pilot: Maj. George Preddy Jr., 487th FS, 352nd FG, 8th AF, Bodney, Wielka Brytania, czerwiec 1944
- P-51D-5 1/48 - s / n 44-13321, Dowodzony przez Capt. John M. Simmons Jr., 317. FS, 325. FG, 15. AF, Lesina, Włochy, sierpień 1944
- P-51D-5 1/48 - s / n 44-13606, lot: Capt. Claude J. Crenshaw, 369. FS, 359. FG, 8. AF, East Wretham, Wielka Brytania, wrzesień 1944
- P-51D-5 1/48 - s / n 44-13859, Lot: Lt. Walter Mullins, 55. FS, 20. FG, 8. AF, Kings Cliff, Wielka Brytania, wrzesień 1944 r
HISTORIA:
Ogólnie:
North American Aviation P-51 Mustang to amerykański jednomiejscowy myśliwiec dalekiego zasięgu i bombowiec myśliwski używany między innymi podczas II wojny światowej i wojny koreańskiej. Mustang został zaprojektowany w kwietniu 1940 r. przez zespół projektowy kierowany przez Jamesa Kindelbergera z North American Aviation (NAA) w odpowiedzi na wymagania brytyjskiej komisji zakupów. Komisja Zakupów zwróciła się do lotnictwa północnoamerykańskiego o budowę myśliwców Curtiss P-40 na licencji Royal Air Force (RAF). Zamiast budować stary projekt innej firmy, North American Aviation zaproponowało zaprojektowanie i produkcję bardziej nowoczesnego myśliwca. Prototypowy płatowiec NA-73X został wdrożony 9 września 1940 r., 102 dni po podpisaniu umowy, a pierwszy lot odbył się 26 października.
Silnik:
Mustang został zaprojektowany do pracy z silnikiem Allison V-1710, który w swoich wcześniejszych wariantach miał ograniczone osiągi na dużych wysokościach. Samolot był po raz pierwszy operowany przez Royal Air Force (RAF) jako samolot taktyczno-rozpoznawczy i myśliwiec-bombowiec (Mustang Mk I). Zastąpienie Allison modelem Rolls-Royce Merlin zaowocowało modelem P-51B / C (Mustang Mk III) i przekształciło osiągi samolotu na wysokości powyżej 4600 m (4600 m) (bez poświęcania zasięgu), pozwalając mu konkurować z myśliwcami Luftwaffe. Ostateczna wersja, P-51D, była napędzana Packard V-1650-7, licencjonowaną wersją dwubiegowego dwustopniowego doładowania Merlin 66, i był uzbrojony w sześć kalibrów .50 (12,7 mm) Karabiny maszynowe AN / M2 Browning.
II Wojna Światowa:
Od końca 1943 r. P-51B i P-51C (uzupełnione przez P-51D z połowy 1944 r.) Były używane przez ósme siły powietrzne USAAF do eskortowania bombowców podczas nalotów na Niemcy, podczas gdy drugie taktyczne siły powietrzne RAF i dziewiąte powietrzne siły USAAF Force używały napędzanych Merlinami Mustangów jako myśliwców bombowych, w których Mustang pomógł zapewnić przewagę Aliantów w powietrzu w 1944 r. P-51 był również używany przez alianckie siły powietrzne w teatrach Afryki Północnej, Morza Śródziemnego, Włoch i Pacyfiku. Podczas II wojny światowej piloci Mustanga twierdzili, że zniszczyli 4950 samolotów wroga.
Wojna Koreańska:
Na początku wojny koreańskiej Mustang, wówczas przeprojektowany F-51, był głównym wojownikiem ONZ, dopóki myśliwce, w tym F-86 w Ameryce Północnej, nie przejęły tej roli; następnie Mustang stał się wyspecjalizowanym myśliwcem-bombowcem. Pomimo pojawienia się myśliwców odrzutowych, Mustang pozostał w służbie z niektórymi siłami powietrznymi do wczesnych lat 80. Po wojnie koreańskiej Mustangi stały się popularnymi cywilnymi ptakami bojowymi i samolotami wyścigowymi.