GAZ-AA był radzieckim, lekkim samochodem ciężarowym z okresu międzywojennego oraz II wojny światowej. Pojazd miał całkowitą długość 5,34 m przy szerokości 2,04 m i rozstawie osi 3,34 metra.
Osiągał prędkość maksymalną na poziomie 70 km/h.
Samochód mógł przewieźć ładunek o masie 1500 kilogramów.
Jako napęd służył początkowo silnik 4-cylindorwy o pojemności 3,3 litra i mocy maksymalnej 41 KM zsynchronizowany z 4-biegową, manualną, skrzynią biegów.
GAZ-AA został opracowany początkowo jako wierna, licencyjna kopia amerykańskiej ciężarówki Ford AA. Zakładano, że GAZ-AA będzie jedną z podstawowych ciężarówek Armii Czerwonej.
Produkcja seryjna wozu wystartowała w 1932 r. i trwała aż do 1950 roku. Szacuje się, że w jej toku powstało ponad milion sztuk ciężarówek GAZ-AA.
Warto również dodać, że w latach 1932-1950 wóz poddawano modyfikacjom i zmianom. Jedną z najważniejszych było wprowadzenie w 1938 r. silnika GAZ-MM o mocy 50 KM.
Natomiast w okresie 1941-1945, w związku z działaniami wojennymi, produkowano radykalnie uproszczoną i zubożoną wersję nie posiadającą na przykład jednego z reflektorów przednich czy posiadającą drewniane drzwi kabiny kierowcy. GAZ-AA zastał zastąpiony przez wóz GAZ-51.